Očima žáků:
„Mně se výlet do ČNB moc líbil. Dozvěděl jsem se tam hodně nových, a hlavně velmi užitečných věcí (např. jak poznat falešnou bankovku). Hodně mě také zaujala mapa světa, na které byly vidět bankovky z jiných zemí. Pro mě byl také velký zážitek to, že jsem si mohl potěžkat zlatou cihlu v hodnotě 17 milionů Kč.“ - M. V.
„Zkoušeli jsme udržet stoupání cen okolo 2 % za rok. Také jsme si říkali, za co platíme největší počet peněz. Zkoušeli jsme si vyzvednout peníze v bankomatu a na co si dát pozor. Viděli jsme i v trezoru obrovskou zlatou minci o hodnotě 182 000 000 Kč. Také jsme si potěžkali zlatou cihlu v hodnotě 17 000 000 Kč.“ - E. K.
„Nejdříve dali celé třídě na krk sluchátka a nějaký stroj. Pustili nám film o bankovkách. Mohli jsme si zahrát dvě hry o balancování inflací a puzzle. Pak jsme šli do trezoru, podívali jsme se na zlatou minci a potěžkali zlatou cihlu.“ – T. F.
„Jako první jsme si vzali sluchátka, abychom slyšeli průvodkyni. Nejzajímavější byl simulátor na šlapacím stroji. Nejkrásnější byla velká zlatá mince, která měla hodnotu 180 milionů Kč. Mohli jsme si sáhnout na dřevěnou, olovovou, ocelovou a zlatou cihlu. Ta zlatá cihla vážila 12 kg a měla hodnotu 17 milionů. Trezorové dveře váží 8 tun.“ – D. B.
„Pustili nám krásný film o penězích, pak jsme si zahráli puzzle. Pán nás zavedl do místnosti, kde jsme hledali, kam si lidi můžou dávat peníze. Viděli jsme krásnou a velkou minci ze zlata. Pak jsme si potěžkávali cihly z různých materiálů.“ – T. H.
„Když jsme vešli do banky, museli jsme projít ochranou, jestli nemáme zbraně. Potom jsme dostali sluchátka, aby nemuseli křičet přes celou banku. Hledali jsme, kde si lidé můžou schovávat peníze.“ – K. B.
„Když jsme si dali věci do skříněk, dali nám sluchátka. Měli tam aktivity pro děti i dospělé. Všichni jsme si to tam prohlédli. Moc jsme se těšili, až půjdeme do trezoru. Když jsme do trezoru vešli, hned před námi byla zlatá mince, která vážila 134,24 kg a stála okolo 180 milionů. Pak jsme si těžkali zlatou cihlu, která vážila 12 kg a stála 17 milionů. Moc se nám tam líbilo.“ – A. K.
„V bance byla spousta her, které nás učily udržovat hodnotu peněz, aby to nedopadlo tak, že na nákup si budeme brát balíky peněz, a naopak aby neměly peníze moc velkou hodnotu. Šli jsme se pak podívat do trezoru, které měl obrovské dveře.“ – A. P.
„Nejvíc mě bavilo, kde si lidi schovávají peníze. Byla tam spousta skrýší – např. v knize, za hodinami, za obrazem a mnoho dalších. Potom jsme šli do trezoru a viděli jsme minci.“ – A. K.
„Nejlepší bylo, jak jsme mohli zkoumat bankovky a hrát si na bankéře. Taky se mi líbilo, jak jsme mohli hrát hry a poslouchali jsme bankéře z jiné doby. Ten trezor sice nebyl nejlepší, ale bylo to fascinující.“ – L. K.