V naší škole se v osmém a devátém ročníku vyučuje předmět s názvem Podnikavost, ve kterém se žáci seznamují se základními ekonomickými pojmy, hospodařením domácnosti a řadou zajímavých a důležitých věcí z finanční gramotnosti.
Nejlépe se člověk naučí, když si přímo danou věc může sám zkusit. Proto jsme do výuky zařadili projekt fiktivních firem. Žáci se rozlosovali do skupinek (protože ani v reálném životě si mnohdy člověk nevybírá spolupracovníky) a vybrali si předmět svého podnikání. Více než tři měsíce pak zpracovávali prezentaci vlastní fiktivní firmy. Za tu dobu museli vymyslet například jméno firmy, navrhnout logo a firemní barvy, vytyčit si cílovou skupinu, udělat SWOT analýzu, finanční rozvahu, zvolit si strukturu firmy, rozdělit si role ve firmě, vymyslet slogan, případně natočit reklamu, navrhnout různé možnosti propagace firmy. S marketingem pomáhal žákům pan Václav Ježdík, profesionální marketér, který pro ně připravil zajímavou přednášku a na ní navazující workshop, kde s ním žáci mohli představy o své firmě konzultovat.
5. března deváťáci své firmy prezentovali před spolužáky z osmých tříd a mnoha učiteli i samotným panem ředitelem. Přišel se na ně podívat i pan Ježdík a nejlepšímu týmu přinesl věcnou cenu.
Do hlasování o nejlepší firmu se zapojili i diváci z osmého ročníku, kteří dostali papírový dolar, kterým symbolicky zafinancovali firmu, která je nejvíce zaujala.
Mezi firmami s módou, pracovní agenturou, firmou prodávající herní vybavení, cestovní kanceláří, firmou prodávající rychlá a drahá auta vyhrála firma nabízející kadeřnické služby Ostré nůžky.
Doufám, že to byla pro všechny dobrá zkušenost.
Ing. Lenka Zemanová, vyučující předmětu Podnikavost