V dubnu se děti, ve školním klubu a odděleních druhých tříd, formou zážitkové pedagogiky přiučily, že běžné suroviny z kuchyně (např. jedlou sodu, kuchyňskou sůl, citrón) lze využít i jinak než při běžném gastronomickém použití. Že třeba takový ocet je nazýván i přes svou nevysokou pořizovací cenu „pokladem domácnosti“ pro své všestranné použití. V domácnosti je skvělou ekologickou alternativou saponátů z drogérie, názorně se přesvědčily, jak takový namočený kus látky do octové vody dokáže vodní baterii školního kohoutku zbavit vodního kamene. Překvapilo je zjištění, jak agresivní dokáže být kyselina fosforečná obsažená v coca-cole, že jde v podstatě o žíravinu, která stejně dobře jako spáry kachliček, toaletu, dokáže „vyčistit“ i lidský žaludek, a že je proto žádoucí ji konzumovat v přiměřeném množství. Asi největší úspěch mezi žáky zaznamenal chemický postup na výrobu bublifuku, který se žákům v jednotlivých skupinkách podařilo opravdu vyrobit. Zkuste si ho s námi. Smíchejte a protřepejte ¼ vody, 3 lžičky jaru, 3 lžičky stolního oleje a 4 lžičky cukru (nejlépe krupice či krystalu), třeba v kelímku od jogurtu či sklenici. Jako oko k vytváření bublin můžete použít rukojeť nůžek. Vychovatelé školní družiny a žáci naší školy Vám přejí hodně radosti z domácího bublifuku!
Mgr. Jana Hradilová
vedoucí ŠK